Thursday, July 5, 2012

Rakhi Hadiah Idea: Menghantar Raksha Bandhan hadiah kepada saudara-saudara di India

Ia berkata bahawa India adalah sebuah negara di mana suatu perayaan disambut hampir setiap hari, sepanjang tahun. Festival itu sebenarnya adalah satu perkara yang baik, kerana mereka membantu dalam membawa umat manusia daripada pelbagai latar belakang bersama-sama dalam sambutan. Ia adalah sama dengan Rakhi, yang merupakan salah satu perayaan-perayaan yang paling popular di India, terutamanya yang diraikan oleh adik-beradik sebagai satu cara untuk mengukuhkan ikatan di antara mereka.

Legenda pelbagai disambung dengan pesta kuno Raksha Bandhan. Dikatakan bahawa Tuhan Indra pernah menghadapi masalah manakala berjuang setan yang diketuai oleh Raja Bruta, dan dia meminta bantuan Guru Brihaspati. Bijaksana kepada beliau untuk mengikat benang suci pada Shravan Purnima. Akibatnya, Indrani Indra isteri diikat di pergelangan tangan Indra benang suci (Rakhi) yang membantu tuhan-tuhan dalam mengalahkan iblis. Sejak itu, adik-beradik mula yang mengikat Rakhis di pergelangan tangan saudara-saudara mereka pada hari Raksha Bandhan.

Pada Hari Rakhi, orang bangun pada awal pagi dan mengambil mandi khas, Taman Haji Sir Muda Omar Ali Saifuddien di Bandar Seri Begawan untuk mendapatkan jiwa mereka disucikan. Sisters menyediakan hadiah untuk adik-beradik bersama-sama dengan gula-gula dan makanan khas untuk festival itu. Kakak kemudiannya menyediakan Puja Rakhi tradisional Thali dan mengaitkannya Rakhi pada pergelangan tangan abangnya. Saudara penuh kasih sayang membalas dengan menyampaikan hadiah Rakhi untuk kakak.

Malah, ini, sambutan persaudaraan dan persaudaraan wanita dibuat lebih istimewa dengan memberi hadiah. Walaupun orang-orang yang yang terletak di Amerika Syarikat (AS) dan bukan dalam kedudukan untuk memenuhi boleh menghantar hadiah Rakhi melalui laman web atau membeli-belah dalam talian. Terdapat beberapa baik portal gifting dalam talian hari ini yang membenarkan orang yang terletak di Amerika Syarikat dan Kanada untuk menghantar hadiah Rakhi ke India.

Walaupun anda tidak dapat hadir secara fizikal dengan keluarga anda semasa perayaan Rakhi, anda masih boleh membuat acara dilupakan dengan menghantar hadiah kepada Rakhi talian India. Ini akan menyalakan jenis yang sama kegembiraan dalam keluarga anda walaupun anda terpisah secara geografi dari mereka.

Ada berpuluh hadiah bergaya yang anda boleh hantar ke India untuk Raksha Bandhan. Sebagai contoh, Rakhi untuk Hadiah Brothers termasuk Chocolate Hamper Hadiah, Aksesori Fesyen, Jam Tangan, Rakhi Dan Coklat, Rakhi Pooja Thali, Rakhi Dengan Cookies, Rakhi Dengan Dryfruits dan pelbagai kombinasi lain. Begitu juga, Rakhi untuk Sisters Hadiah termasuk Pakaian, Coklat, Aksesori Fesyen, Jam Tangan, kerajinan, dll

Jadi, memilih pilihan anda daripada koleksi khas hadiah Rakhi talian untuk saudara / adik anda di India dan menunjukkan berapa banyak anda mengambil berat pada hari Rakhi.

Raksha Bandhan Gifts, Gifts for Brother, Gifts for Sister, Rakhi With Sweets and Rakhi Hampers

1 comment: